Om mig

Mitt foto
Trollhättan, Västra Götaland, Sweden
Är en 23årig tjej från Mellerud som flyttade till Trollhättan för ca 4 och ett halvt år sen. Har två barn, Oliver född 06 och Lukas född 08.

lördag 1 maj 2010

Sådan matte sådan hund





Hej!
Nu är vi i Mellerud. Igår var vi på 70 årskalas hos min farmor. Tänk att hon är 70 år! Det kan man inte tro!
Fick iallafall till mig att hela släkten läste min blogg, lite kul och lite läskigt eftersom jag är ganska ocensurerad emellanåt- men de kan nog ta det ;)
Eftersom jag fick reda på det igår så tänkte jag att jag skulle tillägna detta blogginlägg till just min släkt.

Ni vet det här med att hunden är en avbild av sin ägare tycker jag stämmer otroligt bra.
Min farbror Ove och hans fru Katarina har en chowchow (stavas det så?)som heter Eddy. Eddy är en mycket cool hund. Han är lugnet själv och lunkar fram- Ove och Katarina säjer att han kan springa men det verkar osannolikt. Ove och Katarina är såna människor som sprider ett lugn omkring sig. När jag i tonåren hade det jäkligt jobbigt så var det skönt att vara hos dem, jag hade problem med stora folksamlingar och jag minns ett tillfälle (tror att det var en julafton) Jag hade ångest och satt själv i köket hemma hos Ove och Katarina, medans resten satt i vardagsrummet. Katarina kom då ut och satte sig hos mig. Jag kommer fortfarande ihåg hur mycket det betydde för mig.

Tina och Stickanhar en hund... kan inte alls komma på vad den rasen heter nu, men det är en stor och ståtlig hur- precis som de! Tina och Stickan är alltid finklädda. När vi var små så var vi hos Tina ganska ofta. Hon hade en katt som hette Espen och det tyckte vi var himla tokigt. Espen var tydligen döpt efter nån snygg kille- tror han sysslade med sport eller nåt sånt där.

Farmor och Knuttehar en blandrashund. Jag tror att det är vallhund och goldenretriver men är inte säker. Han är precis mittemellan lugn och galen. Och så skulle jag nog beskriva åtminstone Knutte =) Farmor är rätt lugn.
Somrarna hos farmor- ja, det kan bara beskrivas som de roligaste i mitt liv. Jag och Sofia och Fredrik och MAria. Så jäkla kul!!

Fredrik och Mariaär två av mina kusiner de har två små hundar, inte nen aning om vad det är för raser men de liknar golvmoppar =)Öh, nu menar jag inte att Fredrik och Maria är som golvmoppar, men jag tycker det är svårt med småhundars personligheter så jag struntar i att jämföra dom =). Som små var vi allra bästa kompisar men ju äldre vi blev desto mer olika blev vi. Så jäkla tråkigt med tanke på vilken gemenskap vi hade som små. Fredrik och Maria har (så som jag ser det, nu vet jag inte om det är så) alltid varit väldigt trygga med sig själva. Jag var nog aldrig riktigt varit nöjd med det jag hade- lugnet gjorde mig rastlös och jag sökte ständigt spänning. Nu på äldre dagar så har jag lugnat ner mig med hästlängder. Vi är fortfarande olika men när vi ses så är det just olikheterna som gör det så intressant. Mina kusiner är kanon!!

Och så har vi min käre pappakvar. Han har en boxer som heter Åke- han är jävligt energisk och väldigt spontan. Precis som pappa. Pappa skiljer sig från resten av släkten jag beskrivit; Han är inte lugn, och han är impulsiv och högljudd, han pratar först och tänker sen, han är slarvligare än nån annan jag känner, MEN han är världens bästa pappa <3 Så, ja... nu vet vi vem jag har ärvt min personlighet av. Tralalalala =)

*Samtliga bilder, utan de på Åke, är lånade från Google

2 kommentarer:

Eva sa...

Väntar med spänning på recensionen av den andra halvan av släkten ;)

Anonym sa...

Snälla skriv oftare, saknar ditt bloggande

Bloggarkiv