Om mig

Mitt foto
Trollhättan, Västra Götaland, Sweden
Är en 23årig tjej från Mellerud som flyttade till Trollhättan för ca 4 och ett halvt år sen. Har två barn, Oliver född 06 och Lukas född 08.

torsdag 24 juni 2010

Jag har slutat röka.


Nu är det 5 dagar sen jag tog mitt sista bloss. Hur det känns? För det mesta känns det väldigt bra. Några saker som har förbättrats:

- Jag har inte slem i halsen på morgonen
-Jag får inte andnöd av att gå 100 meter
-Jag känner dofter otroligt mycket bättre
-Jag känner mig fräschare

Detta är ju fyra väldigt bra saker. Men sen finns det även saker som är jobbiga med att sluta röka och dom är desto fler:

-Jag blir akut röksugen på kvällarna.
-Jag kan stirra ut på vår balkong och se några blöta fimpar och på allvar fundera om jag kanske skulle röka upp några st.
-Jag såg en halvrökt cigarett på gatan i stan igår. Det var jävligt nära att jag plockade upp den.
-Jag äter godis- mängder av godis.
-Jag har en väldans massa shoppingsug, min abstinens av cigaretter blir ett annat begär.
-När jag la mig iförrgårkväll så funderade jag på om det inte var värt att få KOL. Det är ju så gott att röka! (Min farfar har KOL så jag försöker verkligen inte göra mig dumrolig, utan jag tänkte allvarligt på det!)


Ja, ni ser. Är jag helt kockobello eller finns det någon mer föredetta rökare som har tänkt dessa konstiga tankar?? Jag vill ju inte ha KOL och jag brukar inte ta vara på andras rester (den halvrökta ciggen på stan, som jag va sugen på.)Är det nåt slags smartmedel i cigaretter? För jag menar... jag har inte alla hästar i stallet nu när jag slutat röka.

5 kommentarer:

Anonym sa...

HEJA HEJA HEJA!!!!!!!!

Anonym sa...

hur går det då du måste berätta funderr oxå på att sluta fixar man det verkligen

Emma Grenander sa...

Eeeh, nja... jag har börjat igen!

Anonym sa...

SLUTA IGEN!!!! Champix hjälper dig! Kostar lite men ijämnförelse till ciggen så tjänar man ju på det i längden You can do it!!!!!!!

Anonym sa...

EMMMMMMMAAAAAAAAA!?!?!?

Bloggarkiv